Knowledge/Research

[JIM] The Antecedents and Consequences of Local Product-Ethnicity Perception (2021)

이제니 2022. 3. 18. 04:04
728x90

 

© onesaveaday, 출처 Unsplash

The Antecedents and Consequences of Local Product-Ethnicity Perception—A Study of an Asian Advanced Emerging Market

Cher-Min Fong, Hsing-Hua Stella Chang, Hui-Wen WangFirst Published September 30, 2021 Research Article
https://doi.org/10.1177/1069031X211009215

 

Abstract

Although local product ethnicity (local PE) can serve as a key factor in explaining home country biases in local product superiority, this construct has been ignored since it was introduced. To address this limitation, this article proposes a four-phase research model (identifying consumer characteristics, constructing product category schema, categorizing local PE, and evaluating local vs. foreign products) to examine the antecedents and consequences of local PE in an Asian advanced emerging market, which is argued to be a more appropriate context (e.g., more evenly distributed local PE and nonlocal PE categories and coexistence of local and Western product superiority) than developed countries or less-developed emerging markets for this study. Regarding antecedents, the authors identify factors related to consumers’ experiences, information searching, and cognitive bases that can affect their construction of structured knowledge (schemas) about local products within particular categories. Specifically, local embeddedness of product categories is introduced to capture consumer knowledge about strong connotations stereotypically linking the local country to particular categories. As for consequences, the authors compare consumer evaluations of local versus developed-country products/services between local PE and nonlocal PE categories. Four surveys were conducted to empirically examine the model of local PE. The results support the hypotheses.

 

Keywords

advanced emerging market, home country bias, local embeddedness, local product superiority, product ethnicity, western country admiration

 

Citation

Fong C-M, Chang H-HS, Wang H-W. The Antecedents and Consequences of Local Product-Ethnicity Perception—A Study of an Asian Advanced Emerging Market. Journal of International Marketing. 2021;29(4):62-78. doi:10.1177/1069031X211009215

 

References: SAGE journals

https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1069031X211009215?utm_medium=email&utm_source=rasa_io&PostID=38818449&MessageRunDetailID=6650506235

 

Translation

현지 제품 민족성(현지 PE)이 현지 제품 우월성에 대한 본국 편향을 설명하는 핵심 요소로 작용할 수 있지만 이 개념은 도입된 이후 무시되었다. 이러한 한계를 해결하기 위해 본 논문은 현지 PE의 선행요인과 결과를 조사하기 위해 4단계 연구 모델(소비자 특성 식별, 제품 카테고리 스키마 구성, 로컬 PE 분류 및 로컬 대 외국 제품 평가)을 아시아 선진 신흥시장에서 제안한다. 이 연구는 선진국이나 저개발 신흥 시장보다 더 적절한 맥락(예: 더 고르게 분포된 현지 PE 및 비현지 PE 카테고리, 현지 및 서구 제품 우월성의 공존)이라고 주장한다. 선행요인과 관련하여 저자는 특정 범주 내에서 현지 제품에 대한 구조화된 지식(스키마) 구성에 영향을 미칠 수 있는 소비자 경험, 정보 검색 및 인지 기반과 관련된 요소를 식별한다. 특히, 제품 카테고리의 현지 내재성은 특정 카테고리에 고정관념적으로 현지 국가를 연결하는 강력한 함축에 대한 소비자 지식을 포착하기 위해 도입되었다. 결과와 관련하여 저자는 현지 PE와 비현지 PE 범주 사이에서 현지 대 선진국 제품/서비스에 대한 소비자 평가를 비교한다. 지역 PE의 모형을 실증적으로 살펴보기 위해 4개의 조사를 수행하였으며, 결과는 가설을 뒷받침합니다.

 

Key Points

- 현지 제품의 민족성이라는 개념의 선행요니과 결과를 조사하기 위해 4단계의 연구모델(소비자 특성 식별, 제품 카테고리 스키마 구성, 로컬 PE 부류, 로컬 대 외국 제품 평가)을 아시아 및 선진 신흥시장에서 연구

- 선행요인은 특정 범주 내에서 현지 제품에 대한 구조화된 스키마 구성에 영향을 줄 수 있는 소비자 경험, 정보검색 및 인지와 관련된 요소를 식별함

- 결과는 현지 PE의 범주에서 현지 대 선진국 제품 및 서비스에 대한 소비자 평가를 비교