Knowledge/Research

[JMR] Strategic Polarization in Group Interactions (2021)

이제니 2022. 3. 4. 21:40
728x90

 

© johnhain, 출처 Pixabay

Strategic Polarization in Group Interactions

Ganesh Iyer, Hema Yoganarasimhan First Published June 22, 2021 Research Article
https://doi.org/10.1177/00222437211016389

Article information
Volume: 58 issue: 4, page(s): 782-800
Article first published online: April 23, 2021; Issue published: August 1, 2021
Ganesh Iyer, Hema Yoganarasimhan
Corresponding Author:
Ganesh Iyer is Professor, Haas School of Business, University of California, Berkeley, USA (email: giyer@haas.berkeley.edu). Hema Yoganarasimhan is Professor, Foster School of Business, University of Washington, USA (email: hemay@uw.edu).

 

Abstract

The authors study the phenomenon of strategic group polarization, in which members take more extreme actions than their preferences. The analysis is relevant for a broad range of formal and informal group settings, including social media, online platforms, sales teams, corporate and academic committees, and political action committees. In the model, agents with private preferences choose a public action (voice opinions), and the mean of their actions represents the group’s realized outcome. The agents face a trade-off between influencing the group decision and truth-telling. In a simultaneous-move game, agents strategically shade their actions toward the extreme. The strategic group influence motive can create substantial polarization in actions and group decisions even when the preferences are relatively moderate. Compared with a simultaneous game, a randomized-sequential-actions game lowers polarization when agents’ preferences are relatively similar. Sequential actions can even lead to moderation if the later agents have moderate preferences. Endogenizing the order of moves (through a first-price sealed-bid auction) always increases polarization, but it is also welfare enhancing. These findings can help group leaders, firms, and platforms design mechanisms that moderate polarization, such as the choice of speaking order, the group size, and the knowledge members have of others’ preferences and actions.

 

Keywords

polarization, collective decision making, social choice, lobbying, group interactions

 

Citation

Iyer G, Yoganarasimhan H. Strategic Polarization in Group Interactions. Journal of Marketing Research. 2021;58(4):782-800. doi:10.1177/00222437211016389

 

References: SAGE journals

https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/00222437211016389?utm_medium=email&utm_source=rasa_io&PostID=32563928&MessageRunDetailID=5691102066

 

Translation

본 연구는 구성원이 선호하는 것보다 더 극단적인 행동을 취하는 전략적 그룹 양극화 현상을 연구한다. 분석은 소셜 미디어, 온라인 플랫폼, 영업 팀, 기업 및 학술 위원회, 정치 활동 위원회를 포함한 광범위한 공식 및 비공식 그룹 설정과 관련이 있다. 모델에서 사적 선호를 가진 에이전트는 공개 행동(음성 의견)을 선택하고 행동의 평균은 그룹의 실현된 결과를 나타낸다. 에이전트는 그룹 결정에 영향을 미치는 것과 진실을 말하는 것 사이의 절충에 직면해 있다. 동시 이동 게임에서 에이전트는 전략적으로 자신의 행동을 극단적으로 가리킨다. 전략적 그룹 영향력 동기는 선호도가 비교적 온건하더라도 행동과 그룹 결정에서 상당한 양극화를 일으킬 수 있다. 동시 게임에 비해 무작위 순차 행동 게임은 에이전트의 선호도가 비교적 유사할 때 양극화를 낮춘다. 후속 에이전트가 중간 수준의 선호도를 가지고 있는 경우 순차적 작업이 중재로 이어질 수도 있다. 이동 순서를 내생화(최초 가격 봉인 입찰 경매를 통해)하는 것은 항상 양극화를 증가시키지만 복지 향상이기도 하다. 이러한 발견은 그룹 리더, 회사 및 플랫폼이 말하는 순서, 그룹 규모, 구성원이 다른 사람의 선호와 행동에 대해 가지고 있는 지식과 같은 양극화를 완화하는 메커니즘을 설계하는 데 도움이 될 수 있다.

 

Key Point

- 전략적 그룹의 형성을 위한 집단 의사결정에 대한 메커니즘을 살펴봄

- 의사결정이 동시게임인지 혹은 무작위 순차적 행동 게임인지에 따라 양극화가 이루어지는 행태가 다르게 나타남

- 그룹간의 상호작용에 다라 특정한 의견을 공유하는 집단 내에서 양극화의 정도를 조정할 수 있다는 것을 의미함